Goed om weten!
Onder het motto " goede afspraken maken goede vrienden" kan je hieronder reeds enkele veelgestelde vragen beantwoord zien.
Wat mee te nemen?
- ID of een klevertje van jouw ziekenfonds
- Medicatielijst (indien je hierover beschikt)
- Bankkaart/cash geld
- Bij aankomst mag je steeds veranderingen doorgeven van adres, telefoonnummer of e-mailadres
- Laat steeds aan de tandarts/mondhygienist weten of er veranderingen in jouw gezondheid zijn
Alles over jouw afspraak
- Wij werken in onze praktijk uitsluitend met behandelingen op afspraak, hierdoor kunnen wij steeds voldoende tijd uittrekken om de optimale behandeling uit te voeren.
- Wij herinneren je graag aan je afspraak enkele dagen op voorhand, bij korte afspraken zal dit gebeuren via mail, voor langere afspraken zullen onze assistentes telefonisch contact met jou opnemen.
- U blijft zelf verantwoordelijk voor het correct nakomen van jouw afspraak, ongeacht of er al dan niet een mail is verstuurd of dat er telefonisch contact met jou is opgenomen.
- Wij vragen jouw afspraak minstens 48 uur op voorhand te annuleren indien u niet op uw afspraak aanwezig kan zijn. Deze vrijgekomen plaats in onze agenda kan gebruikte worden om mensen die dringende tandzorg nodig hebben sneller te helpen.
- Bij laattijdige annulatie of niet verwittigen zal er steeds een verzuimvergoeding worden aangerekend a rato van 17,5 euro per voorzien kwartier.
-
Bij meerdere laattijdige annulaties behouden wij ons het recht om de samenwerking stop te zetten.
Kan je niet op tijd op je afspraak aanwezig zijn?
- Probeer steeds op tijd op jouw afspraak aanwezig te zijn
- Lukt dit niet neem dan tijdig telefonisch contact op met de praktijk
- Indien je te laat op je afspraak aanwezig bent kan het zijn dat de tandarts niet meer de nodige tijd heeft om een optimale behandeling uit te voeren en dient deze mogelijks verplaatst te worden
Bent u mogelijks zwanger?
Laat dit steeds weten aan jouw tandarts/mondhygienist zodat we op een correcte manier tandheelkundige zorgen kunnen geven. Heb je hier vragen over bel dan zeker naar de praktijk of stuur ons een mail.
Wat met de betaling?
- Er wordt steeds onmiddelijk na de behandeling afgerekend.
- Dit kan met zowel bankcontact als cash, waarbij bankcontact de voorkeur heeft.
- Je getuigschrift wordt onmiddelijk elektronisch verstuurd naar jouw ziekenfonds. De terugbetaling gebeurt automatisch maar kan enkele dagen op zich laten wachten
- Heeft u een supplementaire verzekering laat dit dan weten.
Tarieven
- Alle tandartsen in onze praktijk zijn gedeconventioneerd. De hedendaagse tandheelkunde waarbij microscopen en duurdere materialen nodig zijn laten ons op dit moment niet toe de conventietarieven te hanteren. Voor ons staat de optimale zorg voorop.
- Als patiënt hebt u steeds recht op een transparant prijsbestek van de voor jou geplande behandelingen. Dit wordt bij complexe behandelingen standaard opgesteld. Heb je dit niet ontvangen en zou je dit wel graag krijgen vraag hier dan zeker naar.
Lijkt ons logisch
- Wij werken graag samen met jullie op een aangename manier. Agressie, verbaal of lijfelijk gedrag zal steeds leiden tot het uitschrijven in de praktijk.
- Het is niet toegestaan dieren mee te nemen in de praktijk. Een assistentiehond is indien nodig natuurlijk wel toegestaan.
- Het is verboden te roken in de tandartspraktijk
- Het gebruik en/of onder invloed zijn van alcohol/drugs is niet toegestaan in de praktijk
- Je tanden poetsen voordat je naar de tandarts gaat maakt het bezoek er voor iedereen aangenamer op
Dit kan mogelijks helpen
- De praktijk in Overmere heeft behandelruimtes op 2 verdiepen. Ben je slecht te been of kan je moeilijk de trap nemen laat ons dit dan tijdig weten.